Δράση 4.2.1: «Μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με τελικό γεωργικό προϊόν | Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
- ΓΡΑΦΕΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων
Υπομέτρο 4.2: «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων»
Δράση 4.2.1: «Μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με τελικό προϊόν εντός του Παραρτήματος Ι της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (γεωργικό προϊόν).
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
Περίοδος Υποβολών προγράμματος ΕΣΠΑ
Η δράση αφορά στη στήριξη των πολύ μικρών, μικρών, μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση / εμπορία και / ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων. Είναι επιλέξιμη κάθε μορφή επιχείρησης που έχει υποχρέωση τήρησης βιβλίων Β' ή Γ' κατηγορίας, με εξαίρεση τις επιχειρήσεις που λειτουργούν υπό τη μορφή της κοινωνίας, της εταιρείας αστικού δικαίου και της κοινοπραξίας.
Επιλέξιμοι κλάδοι
Κρέας – πουλερικά – κουνέλια, Γάλα, Αυγά, Σηροτροφία – μελισσοκομία – σαλιγκαροτροφία – διάφορα ζώα, Ζωοτροφές, Δημητριακά, Ελαιούχα Προϊόντα (εξαιρούνται οι ιδρύσεις ελαιοτριβείων), Οίνος, Οπωροκηπευτικά, Ακρόδρυα, Ξηροί καρποί, Άνθη (ενδεικτικά: τυποποίηση και εμπορία ανθέων), Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά, Σπόροι και Πολλαπλασιαστικό Υλικό, Ξύδι (ενδεικτικά: παραγωγή ξυδιού από οίνο, από φρούτα και άλλες γεωργικές πρώτες ύλες).
Γεωγραφικές περιοχές εφαρμογής
Γεωγραφική περιοχή εφαρμογής της δράσης είναι οι περιοχές της Περιφέρειας Πελοποννήσου οι οποίες είναι εκτός εφαρμογής του Μέτρου 19 (CLLD / LEADER ) του ΠΑΑ 2014-2020, δηλαδή:
Δημοτική Κοινότητα Άργους, Δημοτική Κοινότητα Ναυπλιέων, Δημοτική Κοινότητα Τριπόλεως εκτός περιοχής Μηλιάς, Τοπική Κοινότητα Ευάνδρου της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Θάνα της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Μάκρης της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Μερκοβουνίου της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Παλλαντίου της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Πελάγους της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Περθωρίου της Δ. Ε. Τρίπολης, Τοπική Κοινότητα Σκοπής της Δ. Ε. Τρίπολης, Δημοτική Κοινότητα Κορίνθου, Περιοχή Βελινιάτικα της Τοπικής Κοινότητας Άσσου, Οι περιοχές Άγιος Κοσμάς, Δάφνη, Ι.Μ Αγίας Τριάδος, Κάτω Εξαμίλια, Αγία Παρασκευή, Άγιος Δημήτριος, Θυμαριώνα, Πανόραμα της Δ.Ε Κορίνθου, Οι περιοχές Μονή Ταξιαρχών, Άνω Αλμυρή, Θυμέλη, Νέα Αλμυρή, Ντράσσα, Αρακούκια της Δ.Ε. Σαρωνικού της Π.Ε. Κορινθίας, Οι περιοχές Άγιος Βλάσσης, Μονή Αγίας Μαρίνης, Άγιος Πέτρος, Ήλιος της Δ.Ε. Σολυγείας της Π.Ε. Κορινθίας, Η Μονή Οσίου Παταπίου της ΔΕ Λουτρακίου - Περαχώρας της Π.Ε. Κορινθίας, Η Μονή Φενεού της ΔΕ Φενεού της Π.Ε . Κορινθίας Δημοτική Κοινότητα Σπαρτιατών, Δημοτική Κοινότητα Καλαμάτας
Δεν είναι επιλέξιμες
- Ιδρύσεις ελαιοτριβείων
- Ιδρύσεις σφαγείων
- Εκσυγχρονισμοί μονάδων παραγωγής ζωοτροφών με αύξηση δυναμικότητας άνω του 20%
- Παραγωγή ή επεξεργασία προϊόντων εκτός του Παραρτήματος Ι της Συνθήκης (γεωργικό προϊόν)
- Μετεγκαταστάσεις και συγχωνεύσεις μονάδων χωρίς εκσυγχρονισμό αυτών
ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
- Κατασκευή ή βελτίωση κτηριακών υποδομών, απόκτηση ή βελτίωση της ακίνητης περιουσίας, όπου οι εκτάσεις γης είναι επιλέξιμες μόνον όταν δεν υπερβαίνουν το 10% του συνολικού κόστους της επένδυσης. Για τις εγκαταλελειμμένες και πρώην βιομηχανικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν κτήρια, το όριο αυτό αυξάνεται στο 15%.
- Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της μονάδας.
- Αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου και του εξοπλισμού εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί τη λειτουργία της μονάδας. Οι δαπάνες που αφορούν σε ιδιοκατασκευή μηχανολογικού εξοπλισμού δεν θεωρούνται επιλέξιμες στο πλαίσιο της Δράσης, εφόσον ο συγκεκριμένος εξοπλισμός δεν διαθέτει σειριακό αριθμό (serial number - SN). Τα πλαστικά παλετοκιβώτια (bins) είναι επιλέξιμα για συγχρηματοδότηση στην περίπτωση που έχουν διάρκεια απόσβεσης μεγαλύτερη του ενός έτους.Ο εξοπλισμός παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για τις ανάγκες της επιχείρησης, εξοικονόμησης ύδατος, επεξεργασίας αποβλήτων και εξοικονόμησης ενέργειας, δεν ενισχύεται ως μεμονωμένη δράση αλλά ως τμήμα της συνολικής παραγωγικής επένδυσης. Δαπάνες για τη σύνδεση με δίκτυα ηλεκτροδότησης, υδροδότησης, τηλεφωνίας, γεωθερμίας ενισχύονται εφόσον πραγματοποιούνται εντός των ορίων του οικοπέδου.
- Αγορά καινούργιων οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για την λειτουργία της επένδυσης προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα και η υγιεινή του προϊόντος (αφορά στην πρώτη ύλη και στο παραγόμενο προϊόν/υποπροϊόν). Το ύψος της δαπάνης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου.
- Μέσων εσωτερικής μεταφοράς που καλύπτουν τις ανάγκες της επένδυσης (όπως περονοφόρα, ανυψωτικά)
- Απόκτηση πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας από αρμόδιους οργανισμούς (όπως ISO, HACCP, BRC GlobalStandards, IFSFoodStandard, GLOBALG.A.P. κλπ) τα οποία εφαρμόζονται σε όλα τα στάδια της διατροφικής αλυσίδας, από τον αγρό έως και το ράφι και εξασφαλίζουν στον καταναλωτή την ποιότητα και την ασφάλεια του τροφίμου που καταναλώνει.
- Δαπάνες εξοπλισμού επιχείρησης (όπως αγορά fax, τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, δικτύων ενδοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακών μηχανημάτων, φωτοτυπικών, συστημάτων ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστημάτων πυροσβεστικής προστασίας εγκαταστάσεων).
- Γενικές δαπάνες συνδεόμενες με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό της μονάδας, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών και συμβούλων, αμοιβές για συμβουλές σχετικά με την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για μελέτες σκοπιμότητας, αποτελούν επιλέξιμες επενδυτικές δαπάνες στο πλαίσιο της Δράσης 4.2.1. Οι μελέτες θεωρούνται επιλέξιμες δαπάνες μόνο εάν συνδέονται με ειδική δράση στο πλαίσιο του προγράμματος ή με τους ειδικούς σκοπούς και στόχους του προγράμματος. Δεν προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό επί του προϋπολογισμού για την κάλυψη των δαπανών αυτών.
- Άυλες δαπάνες όπως απόκτηση ή ανάπτυξη λογισμικού και αποκτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αδειών, δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων, δημιουργία αναγνωρίσιμου σήματος (ετικέτας) του προϊόντος, έρευνα αγοράς για τη διαμόρφωση της εικόνας του προϊόντος (συσκευασία, σήμανση).